Goncagül Seis

(Bundan yaklaşık 10 sene önce Akcaabatın bir köy okulunun yanında kamp kurduğum bi aydan...)

Okullar yeni başlamıştı ilkkez okula gelip 1. Sınıfa baslayan cocuklar ,okula gelmek istemryip annesini bırakmayan çouklarmı dersiniz her séy var  ama bütün bunlar okuldaki 2 ögretmen olan Gülçin ve Ülkü hoca sayesinde düzelecekti okula gelmek istemeyen ögrenciler okula bağlanmış olacaktı 

(Okulun etrafında kaldiğim sürece bir işe ihtiyacım olacaktı hem okulda gördüklerimi daha iyi not edebilecek hemde aynı zamanda azda olsa para kazanabilecektim elimde olsa parada almazdım ama bu yazdığim hikayeleri baska insanlar okuması icin biraz fazla paraya ihtiyacım vardı okula gidip bir hademeye ihtiyac olup olmadigini sordum ve iyiki ihtiyac varmis ve beni iclerine kabul ettiler  boylelikle hem hikayemi daha iyi yazabilecek hemde bir ise sahip olacaktım)

Bir gün Ülkü hoca ders anlatırken soba yanıyormu diye kontrol etmeye girdim soba dedim cunku o zmanlar kalarifor ne arar soba yakiyorduk okullarda ,ben iceri girdim sobayi kontrol edip oracıkta oturuverdim 

Ders bitmis bütün ögrneciler dısarda yeni yagan karın altında oyanrken sınıfta sadece Soner ve Ülkü hoca kalmısti merak etmistim ama sormadim Sonerin neden cıkmadıgını Ülkü hoca sanki hissetmis gibi Sonere

-Soner sen neden arkadaslarinla cıkıp oynamıyorsun bi problemmi var diye sordu

-Şey öğretmenim diyerek konuşmaya başladı soner benim eldivenlerim yok bide ayakkabbımın kenarı yırtık böyle disari çıkamam ,ellerim üşür hasta olurum dedi 

Bunun üstüne Ülkü hoca bi süre bisey demeden durdu sonra bekle dedi içerden bi çift örme eldiven ve 4 poşet getirdi soner şaşkın şaşkın ögretmenine bakarken öğretmeni hadi ne bekliyosun bunlari ellerine bunlarıda ayaklarına giy dedi bugunluk seni idare eder ben sonrası icin bisey dusunecegim dedi 

ah hoca kalpli Ülkü hoca iste herkes dışarda eğlenirken bir öğrencisinin uzaktan onları izlemesine gönlü el vermedi 

 malum köydeyiz ve çoğu ögrnecinin böyle sıkıntıları oldugunu bildigi icin başka okullardaki öğretmen arkadaşlarından tanıdıklarından yardım etmeleri icin ricada bulundu daha 1 hafta olmadan okul bir süru bot eldiven montla dolmustu ihtiyacı olana ihtiyacı verilip eksikleri tamamlanıyordu 

Bir gün yine çocuklar dersteyken Gülçin hocanın sınıfını izliyordum çocuklar ögretmenini cok sevip derse karşı çokta ilgiliydiler bir gün Gülçin hoca kızı adeni okula getirmisti Gülçin hoca baya iyi durumluydu zaten hocasıda doktordu Adenin elindeki bir oyuncagı sınıftan bi kız çok beğenmişti ama Aden cocuk iste bakması için vermemisti bile bu durumu gören Gülçin hoca kimler oyuncak istiyo bakalım diyerek ögrnecilere bi soru yöneltti ve tabiki bütün ogrneciler istiyordu sınıftan ben ben ben sesleri yükselmişti 

Gülcin hoca bunun uzerine tamam cocuklar hepinize oyuncaklar getireceğim dedi bunun üzerine hemen yarın Gülcin hoca elinde bir sürü poşetle sınıfa geldi ögrnecilere oyuncak dağıttı 

Ögrnecilerin o anki mutlugunu gozumun onunden silemiyordum bi cocugu mutlu etmek bu kadar kolaydı bi aferim diyip kafanı oksamak 

Ben burda ögrendim ögretmenlerin ögrnecileri ne kadar sevdigini bu bi köy okulu ve kücük ögrnecilerdi yeri geliyo lise ve ortaokulllardada benzer olaylarla karşılaşıyoruz 

Bu 10 sene icinde cok sey görüp yazmıstım aynı zmanda yaşamıstim okulun ev olduğunu öğretmenlerin anne baba kitabim icin sürekli bunları takip ettim  artık zmani gelmisti bence kitabımı toparlayıp basabiliridm 

Kitabımın bu kücük bölümünu okuyup  begenmenizi temenni ederim

 sonn...

Dışardan kamp kurup bunları yazan kısi kimdir bilmem ama ben bu olayların 1. Derecen tanığıydım hem gülcin hocayı hem ülkü hoacyı bütün hocalrımi 15 yasima kadar 10 senedir okuyorum ve sayısını bilmedigim derece ögretmenim oldu her gecen gunde artıyolar gerek maddi bi zorlukta, gerek moralimin kötu oldugu her  anımda yanımda oldular 

Yalan yok kimi zaman hic sevemdigim anlasamadim ögretmenlerim oldu oluyorda ama hepsi bizim iyiligimizi istiyolardir eminim sadece biz bi anlık gençligimiz getirdigi şeyle ögretmenimizin bize isteyerek kötü davrandigini düşünüyoruz ama aslında böyle bisey yok bütün ögretmenlr bize biseyler katıp iyi yerlere gelmemiz icin çalışıyordu  

Yazım oldumu bilmiyorum boyle küçük bi notda yazmak icimden geldi begenirsiniz diye umuyorum bunu sadece sonuna kadar okuyacak olan  Emel hocam sizi seviyorum her ne kadar  edebiyatla aram iyi olmasada ;)

GONCAGÜL SEİS 


Yorumlar