Rüveyda Dikmen - Acımak

 ... (Zehra babasının defterini okumaktadır)

  (Cevdet lafa girer )

Cevdet: Sana bir yardımda bulunabilir miyim Mürşit 


Mürşit: Geçti, bu tesadüf bir iki sene önce olsaydı belki yardım edebilirdin şimdi bak halime , ölüler gibiyim ... Hiçbir şeye ihtiyacım yok... Yuvarlanıp gidiyoruz 

 (Mürşit kendi içinden şunları geçirmektedir)


 Mürşit:Cevdetten beş on kuruş istemek mümkün ama içimden gelmedi alacağımı aldım .


  (Cevdet hâlâ ısrar etmektedir )


Cevdet: Sana mutlaka bir şey yapmalıyım Mürşit 


 ( Mürşit hafif tebessüm eder ve aklına kızı Zehra gelir ve sorar ) 


 Mürşit: Cevdet bana gerçekten iyilik yapmak istiyor musun 


 (Cevdet birden ayağa kalkarak): Elbette der 


 Mürşit :İki kızım vardı .Biri öldü . Öteki de ya ölecek ... Ya ahlaksız olacak . Senden isteğim onu yatılı bir okula yerleştirmen . Böylece bana edebileceğin en büyük iyiliği yapmış olacaksın 


 (Mürşit bu cümleleri kurarken dayanamayıp ağlamaya başlar. Cevdette ona kuvvetli vaatlerde bulunur ve kızı Zehra'yı yatılı mektebe yerleştirir )


 Mürşidin eşi ve kayınvalidesi (Mürşidin ayağına kapanmış şekilde ağlayarak): Feriha'yı toprağa verdik . Zehra'mızı da alma elimizden alma 


 ( Mürşid ise Zehra'yı kurtardığı için mutludur) 


(Defter burda bitiriyordu . Ama birkaç sayfa ileride yazılar vardı. Ve yazıda şunlar yazıyordu ) : 


 " Bugün Zehra'yı gördüm ,büyümüş, genç kız olmuş . Allah'tan son bir şey isterdim : Zehra'ya bir kez sarılmak . Fakat imkansı. Kızım benden utanır." 


( Zehra defteri okumayı bitirmişti ) 


Babasının cenazesinin yanına son kez gidip babasını öpüp ordan ayrıldı.


 ( Bir kaç gün sonra okuluna dönmüştür ve acımayı öğrenmiştir)

Yorumlar