ACIMAK - Kerem Yavuz

Kahramanlar

Mürşit , Cevdet, Makbule, Zehra, Meveddet, Feriha, ihtiyar yaşlı komşu kadın

( Zehra evin içinde babasının günlüğünü okumaktadır)

Cevdet: Sana bir yardımda bulunabilir miyim Müşrit?

Müşrit: Geçti!Bu tesadüf ki bir iki sene önce olsaydı belki eski arkadaşa  iyilik edebilirdin çünkü benim bir kızım vardı  ve o öldü o zaman belki olabilirdi . Fakat  şimdi ...Ölüler gibiyim...Hiçbir şeye ihtiyacım yok... Yuvarlanıp gidiyoruz...

Müşrit: ( içinden) Cevdetten bes on kuruş istemek mümkün ama içimden gelmemişti ondan alacağımı almıştım.

(Cevdet hala ısrar etmektedir)

Cevdet: eski dostum sana gerçekten sana nasıl yardım edebilirim?

( Müşrit gülümser ve aklına birden  bire kızı  Zehra gelir.)

Müşrit: Bana hakikaten bir iyilik yapmak istiyor musun ?

Cevdet:Elbette...Ona ne şüphe?

Müşrit: İki kızım vardı...Biri öldü... Ötekide o da ablası gibi belki ölebilir ya da ahlaksız biri olacak. Senin hatırlı ahpaplarin vardır... Sen şu çocuğu bir mektebe kabul ettirebilirmisin ? Böylece  bir masumu kurtarmış ve bana  edebileceğiniz tek iyilik budur.

(Müşrit artık kendini tutamaz yüzünü karanlığa çevirmiş ağlamaya  başlamış . Cevdet te kuvvetli vaatler de bulunmuş. Kızını  marabet mektebine yerleştirilmiştir.)

(Müşrit artık gönlü rahatlamış o canavarlardan kızını kurtarmıştı .)

( Ana kız ikisede çok yalvarmis ve ayağina kapanmış.)

Ana:Bir kanadimiz kırıldı  diğerinde kırma kızımızı alma!

( Defter burda bitiyordu. Yalnız birkaç sayfa ötede okunmayacak  kadar karısik  ve fena yazılmış su satırlar vardı.)

Müşrit: Zehra yi gördüm. Bir genç kız olmuş. Dört seneden beri görmemiş olmama rağmen onu hemen tanıdım. Ama ona seslemedim arkadaşların yanında utandırmak istemedim.

(Zehra mektep arkadaşlarıyla  beraber bir yere gidiyordu.)

Müşrit: Allah tan tek bir şey isterdim: kocaman  bir hanım olmuş kızımı  bir defa kucaklamak ... Fakat buna imkan yok... Çocuğum benden utanır . ne yapalım  elverin ki o bahtiyar olsun.)

( Zehra kitabı bitirdiği zaman zaman çok geçidi. Titreye titreye yerinden kalktı. Ağlayarak bavulunu toplamıştı. Sessizce evden çıkmaya başladı o arada son kez babasının mezarı yüzünü açıp öpüp sonra yüzünü kapatmış ve ağlayarak evden çıkmış ve trenle eski çalışma yerine geri dönmüş)

(Sabah olmuş)

İhtiyar komşu kadın : Zehra nerede alla Allah  demiş .

( Bir türlü bulamayınca mezarı defne edildi.)

Yorumlar