Rümeysa Başaran{HARNAME}

 Bir varmış bir yokmuş evvel zaman içinde kalbur zaman içinde pireler berber iken deve tellal iken ben anamın beşiğini tıngır mıngır sallar iken...


Halinden pek bir memnun olmayan ama ülkesini çok seven bir Eşek varmış.Eşek Yami. Artık  her gün çalışmaktan ve her gün odun taşımaktan sıkılmış küsmüş bir vaziyette zamzayıf kemikleri sayılacak vaziyette olmuş. Bunu artık farkeden sahibi Yami’yi otlatmaya çıkarmış.


Az gitmişler uz gitmişler dere tepe düz gitmişler ve otlanacak güzel bir yer bulmuşlar Eşek Yami biraz otladıktan sonra karşıdaki öküzleri farketmiş ve demişki , “ Hayat bunlara güzel yaa ben her gün odun taşımaktan zayıf düşmüşüm birde onlara bak vücutlarından yağ akıyor etli etliler ...” Bizim Eşek biraz böyle söylenmiş ve sonra aklına onlar gibi olabileceği fikri gelmiş,”Bende onlar gibi hasıl yapıp bütün gün oturabilirim. Neden olmasın!? Eşek biraz böyle hayal kurmuş ama biraz da aklında sorular kalmış “yaratıcı neden adil değilde onlara daha güzel özellikler veriyor onların neden boynuzları var da bizim yok mesela?” Aklında kalan bu sorunun cevabını da almak için Kralın kardeşi Olan Zeki Eşek Kolpa ‘ya gider ve ona aklında kalan soruyu sorar..

Eşek Kolpa, ”Yami sen istesen de onlar gibi olamazsın çünkü o özellikleri ona yaratici verdi sana yani eşeklere böyle bir özellik verilmedi. Yani diyorum ki öküzler rızık için yaratılan hayvanlardan biz ise çalışmak için yaratınlardanız hem sen boynuz istiyorsun da yükümüz var zaten bize kulak bile fazla bırak boynuzu.Şimdi bırak öküz gibi olmayı da elindekilere şükret düşünsene bir de bacağın yokmuş nasıl yürürsün! 

Eşek Yami “ haklısın” diyip gider ama biraz da üzgündür “Bana da boynuz verilseydi bende iş yapmasaydım o zaman oooff Eşek olmak ne zor bir iş.”

Eşek Yami öküz gibi olmakta kararlıdır ve bu yüzden dağin öbür tarafında kalan ve çok korkunç bir yer olan büyücüler ormanına gider orada Büyücü Anka vardır gidip ondan yardım isteyecektir Ama Büyücü Anka hiç Eşek Yami’nin tahmin ettiği gibi bir hayvan değildir o kötü ve çıkarcı biridir. Neyse Eşek Yami üz gitmiş düz gitmiş dere tepe düz gitmiş sonunda Büyücü Anka’nın evine gelmiş.Ona başından geçenleri anlatmış ve Büyücü Anka “Tamam sana yardım edeceğim sen iyi birine benziyorsun karşılığında da bir şey istemiyorum bekle hemen iksiri getiriyorum.” Yami çok heyecanlıdır o kadar mutlu olmuştur ki öküze dönüşeceğini öğrendiğin de havalara uçmuştur. Büyücü Anka onu öküze dönüştürmüş ve Yami’de gitmiş ...

Eşek Yami oradan çıktıktan sonra yakınlarda bir ekin tarlası görmüş artık öküzdür ya hani mutlu olup tarlaya koşarak gitmiş.Tarlayı düzelteceğim derken dağıtmış tozu toprağı birbirine sokmuş. Biraz sonra tarlanın sahibi gelmiş ve eşeği bizim Eşek Yami’yi görmüş gidip kızmış bağırmış ona tarlayı dağıttığı için ama kızıp bağırmayla hıncını alamamış almış eline bıçağı Eşek Yami’nin kulağını ve kuyruğunu kesmiş.Eşek Yami ağlayarak oradan uzaklaşmış sahibinin yanına evine bu halde dönememiş gitmiş Zeki Eşek Kolpa ‘nın yanına ona herşeyi anlatmış ve Büyücü Anka’nın onu kandırdığını anlamış çok sinirlenmiş.Bir boynuz uğruna kulağını ve kuyruğunu kaybetmiş. Çok üzülmüş bizim Saf Yami çok.Eşek Kolpa gitmiş ve Abisine Yani Krala herşeyi anlatmış kralda Büyücü Anka’yi çağırmış huzuruna.Gelmiş Büyücü Anka kral bağırmış kızmış ona ve demişki,”Ya hatanı kabullenip cezanı çekersin yada yine hatanı kabullenip kendini affettirirsin!”

Büyücü Anka düşünmek için zaman istemiş.Büyücü Anka giderken Bizim Saf Eşek Yami’yi görmüş kulagının ve kuyruğunun kesili olduğunu görünce vicdan azabı duymuş üzülmüş.Ve aklına  bir şey gelmiş çok güzel bir sürpriz gelmiş.Büyücü Anka ilk defa birleyen yaptıktan sonra bu kadar üzülmüş vicdan azabı duymuş ve ö gece düşünmüş “Aslında kötülerin içinde de bir tutam iyilik olur önemli olan o küçücük tutamı farkedip kaybetmemek ve savaşmak” karar vermiş bizim Anka “artık iyilik için büyü yapacağım demiş çünkü böyle daha mutlu hissediyorum daha bir işe yarar hissediyorum demiş” Aradan biraz zaman geçmiş ve Anka sürpriziyle birlikte kaleye geri dönmüş. Kral sormuş ,

“Kararın nedir?”

Anka: “Kararim bellidir efendim hepinizden özür dilerim ne olur beni affedin ben geçen gece çok düşündüm ve artık bundan sonra iyilik için büyü yapacağım insanları mutlu etmek için.”

Kral sormuş tabi bu kadar kısa zamanda ne değişti diye,

Büyücü Anka:”Geçen gece kendimi Eşek Yami ye affettirmek için bir iksir yapıyordum ve farkettim ki benim de içinde iyilik varmış bu yüzden fikrim değişti.”

Kral;”Anladım Anka göster bakalım neymiş bu iksir seni ancak Yami affederse affederim affederiz.”

Büyücü Anka Karşısına Yami’yi alır ve mağrifetlerini gösterir.Bir de bakmışlar  ki Yami’nin giden kulagı ve kuyruğu geri gelmiş.Yami bunu görünce çok sevinmiş ve Anka’yı affetmiş.Sonra Kralda affetmiş Anka’yı.Ve Yami anlamış;”Yaratıcı herkese kaldırabileceği şeyleri verir herkese özelliklerine göre bir yapı verir.Şükürler olsun ki bunu geç de anlasam şuan mutluyum.”

Yami’nin mutluluğu üzerine Hayvanistan’da 40gün40gece süren muhteşem bir parti yapıldı ve bu parti yılın en muhteşem partisi oldu.Eee Yami şükretmeyi de unutmadı tabi:)


Gökten üç elma düşmüş,biri dinleyene,biri masalı anlatana,biri de masalı sevene.

Yorumlar