Ömer Asaf Kahriman-Harname

 

  Masal masal mat atar, iki tilki ot satar.Bindim deve boynuna, gittim Halep yoluna.Halep yolu gül pazar; içinde tilki gezer.Tilki beni korkuttu, kulağını burkuttu.Çık çıkalım çardağa, ok atalım ördeğe, ördek başını kaldırmış, velvelesini saldırmış.Velvelesi dizinde, gönlü vezir kızında.Vezir kızı bal kaynatır;içinde kaş oynatır.Bir varmış, bir yokmuş.Kibirli eşeğimiz yine bir karlı kış günü odunları eve getirmekteymiş.Bizim eşek hanenin yolunu tutarkene yine düşünmeye başlamış.İçinden"Öküzler kadar  güce sahip olmama rağmen neden onlar otlarda, ben yük taşırım."demiş, daha ağır yük görmeyen eşek.Soğuk kış günleri geride kalmış, sıcak yaz günlerine girilmişti.Bizim eşek ipini çözünce tur atmaya karar vermiş."Eşeğin şuuru var mı da dolaşacak"demeyin.Düşünen eşek dolaşmayı da bilir.Uzun zamandır özgürlüğün tadını çıkaramayan eşek, neredeyse bütün eşekler tarafından tanınan pir eşek ile yolda karşılaşmış.Hal hatır sorduktan sonra bizim eşek aklına takılan soruyu pir eşeğe sormaya karar vermiş.Bizim eşek "Ben nice yükler taşıdım, ne soğuklar gördüm.Bu şartlar altında yükümü dökmeden haneye getirebildim.Öküzler kadar da güce sahibim"demiş ardından sorusunu sormuş."Bu kadar güce sahip iken neden hala yük taşırım?"demiş.Pir eşek, daha üzerinde hiçbir yara olmayan ve gayet sağlıklı olan eşeği süzmüş ve şunu demiş."Üzerinde yara dahi yoktur.Buna rağmen yük taşımaktan neden sitem edersin?"demiş.Bizim eşek bir anda sinirlenmiş ve öfkeyle oradan ayrılmış.Pir eşeğin söyledikleri zoruna gitmiş.Kendine, bundan sonra yük taşımayı hakaret gören eşek, gördüğü tarlalardaki ürünleri yiyor, sürekli kovalanmasına rağmen bulduğu tarlalardaki ürünleri yiyordu.Bizim eşek yemyeşil bir otlak görmüş.Otları dikkatsizce, kafasını kaldırmadan yemeye başlamış.Bizim kontrolden çıkmış eşeğin kulağına kulağakaçan böceği girmesin mi, koşa koşa sahibinin yanına giden eşeğin kuyruğu bir de demir kapıya sıkışmasın mı.Kulağı ve kuyruğu kesilen bizim eşek, kibri yüzünden kulağından ve kuyruğundan olmuş.Bizim eşekte kibir kalmamış ve aklı başına gelmiş.Pir eşeğin yanına gitmeye karar veren eşek utana utana da olsa pir eşeğin yanına varmış.Ondan özür dilemiş ve tavsiyelerini almaya karar vermiş.Durumu anlayan pir eşek, olayı anlayışla karşılamış.Ardından şunu demiş"Kibirlenmenin nasıl sonuçlara yol açtığını gördün.Sen öküz kadar güçlü olsan da,olmasan da  kabiliyetlerimiz farklıdır.Dolayısıyla yapabildiğimiz şeyler diğer hayvanlardan farklıdır."Tecrübeye de sahip olmuş olan bizim eşek bu sözleri kendine kılavuz edenirek yaşamına mutlu bir şekilde devam etmiş.

Yorumlar