Harname/Goncagül Seis

 Bir varmış bir yokmuş develer tellal iken ben anamın beşiğinde tıngır mıngır sallanır iken bir eşek varmış.

Bu eşek yaşlı, artık işini tam yapamamış, sahibi yıllardır bu eşekten çok para kazanmış ama artık eşek çalışması gerekirken hep yatarmış,sahibi eşeği satmayı düşünürmüş düşünmesine de bu eşeği de kimse almazmışki diye düsünürmüş. Neyse.

Eşek bir yaz günü bir ağaçın gölgesinde yaparken gencecik güçlü mü güçlü öküzleri görüp iç çekmiş kendi kendine,ne günlerdi be!                                          

Keşke o günlerime  dönebilsem demiş  demiş bı anda bi ses duyulmuş eşek şaşırmış meğersrm konuşan ağaçmış ben senin istediğini yaparım yani seni o gencecik günlerine döndürebilirim demiş.          Eşek çok sevinmiş lütfen beni gençliğime döndür ben koşup oynayabiliyor şuralarda demiş ağaç ben seni gençliğine döndüreceğim ama senden bişey isterim demiş eşek tabi şöyle ne istersen yaparım demiş tm o zaman  ben senin kuyruğunu isterim demiş Eşek şaşırmış napacaksın benim kuyruğumu demiş ağaç sen orasını bırak zevk meselesi demiş eğer getirececksen yarına kadar zamanın var demiş ağaç , eşek tm ben sana kuyruğunu getireceğim der ve gider.

Ama bu nasıl olacaktı eşek düşünmüş sahibini sinir edip onu kesmesini sağlaması gerekiyordu ve aklına bir fikir gelmiş eşek bunun üstüne tarlaya gidip bütün ekinleri yemiş bunu gören sahibi gel buraya tembel eşek hem hiç bişey yapmazsın hem bütün ekinleri mi yersin demiş çok sinirlenen sahip eşeğe bir bıçak fırlatır öyle bı denk gelmişki eşeğin kuyruğu kopar eşek çok acı çekiyormuş ama yinede genç olunca acılarım geçer diye düşünmüş ağzına kuyruğunu alıp ağacın yanına gitmiş ağaç gülerek kuyruğu getirdinmi demiş eşek saf bı şekilde evet getirdim şimdi beni genç yap demiş eşek başlamış konuşmaya ben cinmiyimki öyle güçlerim olsun eğer öyle şeyler yapabilseydim burda ağaç olarak durmazdım herhalde demıs bunları duyan eşek yere yığılmış ve kan kaybından ölmüş....

Burdan anlıyoruzki kimseye güvenmemeliyiz eşek çok saf duygularlaydı ama aynı şey onu karşılamadı ve bu eşeğin sonu oldu. Siz siz olun eşek olmayın .

        ~Son~

 

Yorumlar