İlk kitabım - Mehmet Utku YILDIRIM

 

Ben yazmaya 2 ya da 3. sınıfta başlamıştım. O zamanlar yazar olmak istiyordum ve okuduğum kitapların etkisinde kalarak onlara benzeyen hikayeler yazıyordum. Gelin ilk yazma serüvenimi size anlatayım;

 

Macera kitaplarını o zamanlar çok severdim ki hala daha seviyorum. Babam bana ‘’ Robinson Crusoe’’ diye bir kitap almıştı. Ben bu kitabı bitirdiğimde çok etkilenmiştim ve böyle bir kitap yazmaya karar vermiştim. Bazı akşamlar yazamasamda genelde bilgisayarın başına geçip yarım saat yazıyordum. Kitabı altı ayda bitirdim ve kaydettim. Sonra aradan üç yıl geçti ve 5.sınıfta Türkçe öğretmenimiz bizden bir kitap yazmamızı istedi. Herkes ‘’ne yazmalıyım?’’ diye düşünüyordu ama ben önceden yazdığım kitabı ödev olarak kullanmaya karar verdim. Öğretmen kitabı kâğıda el yazısıyla yazmamızı ve resimlendirmemizi istedi. Eve geldiğim gibi işe koyuldum. Daha önceden masaüstüne kaydettiğim Word dosyasını açtım ve yazmaya başladım. Bir ayda tamamladım ama resimlerim kötü olduğu için resimlendiremedim. Bu konuda annemden yardım aldım ve kitabı tamamen bitirdim. Ödev günü geldiğinde herkesin elinde bir kitap vardı. Kimi özenmiş kimi aceleyle bir an önce bitirip özenmemişti. Benim kitabımı öğretmen çok beğendi ve geri vermek üzere aldı. Ben 5. sınıfı Tonya’da okuyordum. Neyse okul bitti yaz tatiline girdik. Sonra ani bir kararla Söğütlü’ye taşındık ve kitabım öğretmende kaldı.

Benim ilk yazma öyküm bu şekildeydi umarım beğenirsiniz

Yorumlar

  1. Daha önce hiç yapmadığım bir şey eminim çok keyifli bir duygudur kitap yazmak.

    YanıtlaSil
  2. Robinson Crusoe okuyup da aslında ben çok güçlü bir mahlukum, demeyen var mıdır?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder